“Нові підходи та інструменти для підтримки дітей і дорослих із цим порушенням”;

 Дислексія — це специфічне порушення процесу читання, яке не пов’язане з інтелектуальними здібностями дитини.
 Дитина з дислексією має труднощі з: 
• розпізнаванням літер і слів; 
• повільним темпом читання; 
• частими помилками при читанні (перестановка літер, пропуски, заміни);
 • труднощами з розумінням прочитаного тексту. 
Важливо: Дислексія — це не лінь і не небажання вчитися. Це нейробіологічне порушення, яке потребує підтримки та адаптації навчального процесу. Дисграфія — це специфічне порушення письма, яке проявляється у:
 • неправильному написанні слів (пропуски, перестановки, заміни літер); 
• труднощах з дотриманням граматичних правил; 
• нерозбірливому почерку; 
• труднощах з побудовою речень. 
 Часто дисграфія супроводжує дислексію, але може проявлятися і самостійно. Цифрові ресурси: огляд інструментів Безкоштовні онлайн-інструменти Назва ресурсу
Опис Переваги Google Docs + Voice Typing Голосове введення тексту
Допомагає дітям з дисграфією уникати труднощів письма NaturalReader https://www.naturalreaders.com/ Онлайн-читач тексту
Перетворює текст на аудіо, полегшуючи сприйняття Dyslexia Friendly Font (OpenDyslexic) https://opendyslexic.org/ 
Шрифт, адаптований для дислексиків Зменшує візуальне навантаження при читанні LearningApps.org https://learningapps.org/ 
Інтерактивні вправи Можна створювати вправи для розвитку мовлення та письма Як інтегрувати ці ресурси в навчальний процес? 
• Використовувати аудіо-версії текстів для читання на уроках. 
• Створювати інтерактивні вправи на LearningApps для закріплення матеріалу.
 • Застосовувати голосове введення для письмових завдань. • Впроваджувати індивідуальні шрифти у друкованих матеріалах. 📌 Рекомендації для вчителів 
• Проводити діагностику труднощів учнів на ранньому етапі. 
• Співпрацювати з батьками та логопедами. 
• Створювати інклюзивне середовище, де кожна дитина має доступ до зручних форм навчання. 
• Регулярно оновлювати знання про нові цифрові інструменти. 
• Адаптувати навчання: 
• використовувати наочність; 
• давати більше часу на виконання завдань; 
• уникати надмірного тиску; 
• хвалити за зусилля, а не лише за результат. 
 Висновок Цифрові ресурси — це не просто допоміжні засоби, а потужний інструмент для розвитку потенціалу дітей з дислексією та дисграфією. Їхнє грамотне використання дозволяє зробити навчання доступним, цікавим і ефективним для кожного учня.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТОДИКИ МАРІЇ МОНТЕССОРІ ЯК КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ СКЛАДОВОЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Дислексія – види дислексії.