Ознаки дислексії в дошкільному віці.


 


Дислексія — специфічний розлад навчання, який виявляється у тому, що дитина неправильно розпізнає різні знаки та символи, тому має проблеми з розумінням прочитаного. Таким дітям важко читати швидко й без помилок. Вони мають проблеми з правописом та записуванням під диктовку: пропускають, переставляють та дзеркально перевертають літери. При цьому плутають слова та намагаються вгадати слово за першими літерами.

Дислексикам складно:

  • знаходити під час читання місце в тексті, де вони зупинились;
  • розуміти зміст того, про що вони читають;
  • переказати матеріал, який вони щойно прочитали.

Варто розуміти, що хоча дислексія й ускладнює дитині процес навчання, однак сама по собі вона не є ознакою проблем з інтелектом. Річ у тому, що читання — це складна функція, яка потребує функціонування великої нейронної мережі та різних зон мозку. Некоректна робота однієї чи кількох елементів цієї системи й може викликати дислексію.

Симптоми та ознаки дислексії

Дислексію діагностувати не так просто, проте є ознаки, які можуть опосередковано вказати на цей розлад.

Розвиток. Діти з дислексією можуть пізніше своїх однолітків почати повзати, ходити, говорити та їздити на велосипеді.

Мовлення. Дитина з дислексією іноді починає говорити пізніше, ніж інші діти. Може плутати звуки та неправильно вимовляти слова, мати труднощі із заучуванням віршиків напам’ять.

Читання. Цю проблему можна помітити ще у дошкільному віці, коли дитині важко узгодити букви зі звуками, тому вона має проблеми із розпізнаванням звуків у словах.

Письмо. Дитина, що страждає на дислексію, може плутати цифри та літери, не усвідомлюючи цього. Крім того, їй важче вчитися. Наприклад, сьогодні вона може вивчити нове слово, а завтра вже не пам’ятати, як воно пишеться.

Розпізнавання звуків. Дитині важко обробити слова, де більше ніж два склади. Наприклад, слово «мо-ло-ко» вона може прочитати як «мо» та «ко».

Засвоєння інформації. Дитині з дислексією потрібно більше часу, щоб вивчити алфавіт та навчитися вимовляти літери. Їй важко запам’ятовувати дні тижня, місяці, кольори та арифметичні таблиці.

Координація. Дитина з дислексією може бути менш скоординованою, ніж її однолітки, може плутати «ліво»-«право» та бути незграбною. Такій дитині складно зловити м’яча та послідовно виконувати певні дії. Вона може бути емоційно нестабільною, дратівливою, імпульсивною, плаксивою.

Концентрація. Дислексикам нерідко важко зосередитися. Це пояснюється тим, що для того, що такій дитині доводиться прикладати надзусилля, аби просто прочитати чи написати кілька речень. І навіть кілька хвилин такої важкої праці виснажують психіку та напружують нервову систему.

Логіка та структурування інформації. Людині з дислексією важко висловлювати свою думку послідовно.

Аутоімунні стани. У людей з дислексією частіше розвиваються аутоімунні захворювання, такі як сезонна алергія, астма та екзема.

Симптоми дислексії варіюються залежно від віку.

Дошкільнята

У дошкільному віці дислексію можна запідозрити за наступними ознаками, коли дитина:

  • пізно починає говорити;
  • повільно наповнює словниковий запас;
  • плутає звуки чи слова, схожі за звучанням.

Крім того, такі малюки:

  • погано запам’ятовують літери, цифри та кольори;
  • мають труднощі із заучуванням дитячих віршиків;
  • не можуть гратися в римовані ігри;
  • не відчувають риму у парах слів, таких як «мід» — «лід»,«корона» — «ворона».

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Дислексія – види дислексії.

Червоні прапорці в розвитку дитини