“Вивчення математики в умовах дистанційного навчання для дітей з інтелектуальними порушенням
“Вивчення математики в умовах дистанційного
навчання для дітей з інтелектуальними порушеннями”.
МАТЕМАТИКА
- одна з найважливіших та фундаментальних сфер нашого життя. Вивчення
математики схоже на зведення піраміди: вам потрібна міцна основа, щоб
побудувати ідеальну форму. Цікаво, в ранньому віці, перш ніж навчитися сидіти,
ми вже починаємо вивчати математику, а саме: формуються елементарні математичні
уявлення щодо кількості, форми, розміру предметів та простору навколо нас.
Оскільки ми всі використовуємо математику з перших моментів нашого життя, то
те, яким чином ми набуваємо, тренуємо й удосконалюємо власні математичні
навички, надалі істотно впливає на якість нашого життя. Ось чому усвідомлення
важливості математики та пошук ефективних шляхів вдосконалення математичних
навичок набуває вагомості, особливо для ВАС, батьків, щоб підтримати майбутній успіх
своїх дітей. Відомо, якщо діти не розвивають математичні навички в ранньому
віці, їм стає все важче вивчати складні поняття надалі. Отже, математичне
навчання учнів розпочинається вже в домашній оселі, в умовах сім’ї. А з
початком шкільного навчання, батькам відводиться значна роль в забезпеченні
математичної успішності своїх дітей. Дітям необхідно створити заохочувальний
навчальний простір, в якому вони можуть грати та практикувати нові математичні
компетенції. На цьому етапі їм вкрай потрібні наставники - батьки та/або
вчителі.
Бажаєте
покращити математичні навички дитини?
Готові допомогти дитині осягнути тонкощі математики? Давайте
розв’язувати ці питання разом!
· КРОК №1. Насамперед, слід зрозуміти
як відбувається процес навчання математики в дитинстві Нижче наведено короткий
опис ефективного навчального процесу для дітей, що має три етапи. І етап. Гра
та ознайомлення: діти досліджують та пізнають функціонал різних предметів під
час взаємодії з ними в процесі гри. Цей процес - практична форма допитливості
дитини. На цьому етапі діти отримують базові знання про довкілля та правила
взаємодії. ІІ етап. Активне навчання: діти активно використовують свої знання,
щоб набути впевненості, шукати проблеми й вчитися ризикувати. Це також запускає
розвиток особистісної риси розглядати невдачі як можливості для навчання, а не
як перешкоди. Активне навчання відбувається за допомогою постійного практичного
повторення, а найкращий і найемоційніший спосіб для дітей - це ігровий. У міру
того, як діти збагачують та закріплюють нові знання за допомогою активного
навчання, їхні розумові та математичні навички також, своєю чергою, будуть
вдосконалюватися. Ви також можете підтримати навчання своєї дитини за допомогою
дидактичних і розважальних математичних ігор. ІІІ етап. Творче усвідомлення та
практична реалізація: коли діти вивчають новий математичний функціонал та
починають активно використовувати те, що вони дізналися. На цьому етапі вони
застосовують наявні у них знання, щоб відносно самостійно створювати нові зв’язки,
виробляти власні дії та шляхи вирішення математичних завдань в повсякденному
житті.
· КРОК №2. Намагайтеся регулярно
підтримувати зв’язок з учителем математики Вашої дитини Зазвичай, діти
проводять більшу частину свого часу в школі. Однак під час дистанційного
навчання роль вчителя не змінюється. Це означає, що вчителі є відмінним джерелом зворотного
зв’язку й керівництва. Ви повинні бути відкритими та чесними й поспілкуватися з
учителем математики Вашої дитини з метою покращення співпраці та здійснення
ефективної допомоги дитині успішно розв’язувати математичні завдання.
Ознайомтеся зі змістом Програми, за якою навчається Ваша дитина (програму можна
знайти на сайті МОН https://mon.gov.ua/ua) Під час проведення навчальних занять
обов’язково слід враховувати стан здоров’я дитини, її настрою, а також потреби,
фізіологічні та вікові особливості.
· КРОК №3. Використовуйте з
максимальною користю доступні для дитини навчальні ІТ технології Безумовно,
сучасні діти обожнюють різноманітні ґаджети та технології. Не будьте тими
батьками, котрі забороняють ІТ технології в родині. Замість цього дозвольте
дитини реалізувати свій інтерес і використовувати технології зручним та
вигідним способом. Ви можете заохотити та залучити дитину до пошуку в інтернеті
цікавих математичних ігор для дітей, математичних задач або математичних
загадок, казок тощо. ІНТЕРНЕТ НА КОРИСТЬ! КОМП'ЮТЕРИ + МАТЕМАТИКА = ВЕСЕЛОЩІ!
· КРОК №4. Грайте, перетворюйте
математичні завдання для дітей у гру Схвалюйте та заохочуйте дитину мислити й
використовувати свої здібності для пошуку способів розв’язання завдань
математичного характеру. Врахуйте те, що яскраві наочні та інтерактивні
матеріали стимулюють інтерес. Але дидактичний матеріал потрібно готувати
заздалегідь та за рекомендацією вчителя. Це можуть бути індивідуальні аркуші із
різними видами завдань та вправ математичного змісту. Також Ви можете
вигадувати різні математичні історії, складати вірші, пісеньки, створювати
настінні газети, квести, малювати плакати, вигадувати казки, що будуть включати
математичні завдання (віршовані задачки, завданняжарти, драматизовані ігри,
цікаві математичні факти, творчі завдання, загадки, ребуси тощо). Можливі також
дидактичні настільні та друковані ігри математичного змісту (різноманітні
конструктори, лото, ігри з фішками та гральним кубиком) рухливі ігри з
підрахунком, на розвиток пам’яті, уваги (викладання візерунка з мозаїки та
знаходження помилки в візерунку; викладання фігур з паличок за зразком;
знаходження відмінностей у двох схожих картинках; знаходження двох однакових
предметів серед безлічі; малювання по клітинках; знаходження заданої цифри в
ланцюжку тощо). Все залежить від Вашої фантазії та інтересів дитини. Грайте в
сімейні математичні ігри. Це сприятиме більш змістовній взаємодії з Вашою
дитиною та перетворить складні математичні завдання у захопливу, веселу та
творчу форму гри.
· КРОК №5. Відкрийте для себе
значущість математики в реальному житті (довкіллі) Математика завжди поруч. Її
присутність ми відчуваємо в будь-якій сфері нашого життя. Ви можете перетворити
реальні життєві події в математичні вправи для дітей. Коли ви здійснюєте у
супермаркеті покупки, ви можете обговорити ціни та суми та таким чином
допомогти Вашій дитині покращити своє математичне мислення та збагатити досвід.
Ви можете разом прибрати у квартирі, помити посуд, спекти тістечка, приготувати
салат тощо, щоб практикувати числа, рахунок, вимірювання, форми й хронометраж.
Також, як варіант, вимірювати безліч предметів, що доступні з урахуванням
можливостей маніпулятивної функції рук (довжина і ширина столу, підвіконня,
зошита тощо). Пам’ятайте, якщо дітям подобається те, що вони роблять, вони
будуть краще сприймати та реалізовувати нові ідеї!
· КРОК №6. Прийміть та усвідомте
унікальність Вашої дитини Порівняння Вашої дитини з однолітками може бути
занадто шкідливим. Адже у кожної дитини є свої потреби та способи навчання. Не
панікуйте - замість цього спробуйте визначити правильний спосіб допомогти своїй
дитині. Ні Ви, ні Ваша дитина не винні, якщо їм потрібно більше часу та
підтримки в певних сферах. Не будьте
осудливими, тому що Ваша дитина може бути надзвичайно талановитою з інших
предметів. Заохочуйте свою дитину не тільки прагнути до успішних оцінок, але
також бути щасливою, доброзичливою і творчою. Шановні Батьки! Вам слід підтримувати
дитину, вселяти їй впевненість в успіху, надавати необхідну допомогу,
дотримуватися принципу «безпомилкового навчання». А щоб дитина змогла стати
більш успішною, необхідно підкреслювати навіть найменше її досягнення,
незначний крок просування уперед.
· КРОК №7. Станьте прикладом для
дитини – успішно мандруйте МАТЕМАТИКОЮ! У свій час відомий педагог-новатор В.А.
Сухомлинський зазначав: «Інтерес до навчання з’являється лише тоді, коли є
натхнення, що народжується від успіху».
Комментарии
Отправить комментарий