"Один день по системі Монтессорі"

 Як часто ми говоримо своїм дітям: «Ти ще маленький для цього», «давай я зроблю за тебе»? Але завдання будь-якого люблячого батька навчити дитину справлятися із завданнями самостійно. Все, що вам треба, це підготувати потрібні зони, доступні для малюка, і показати, як в них працювати.

Найкраще зрозуміти суть методики можна тільки на прикладі. Давайте розглянемо ваш приблизний день разом з дитиною за системою Монтессорі. Ви здивуєтеся, як все просто!

8.00 Вся сім'я прокинулася і готова до насиченого спільному дня!

Але перш, потрібно зробити кілька важливих речей! Перше - переодягнутися. Ви без особливих зусиль відкриєте великий і високий шафа з одягом і дістанете її. Але чи зможе це дитина? Звичайно, ні. Тому перед ліжком вашого чадо поставте невеликий стільчик, на якому його буде чекати одяг для переодягання. Замість стільця можна використовувати дитячий шафа з низькими поличками, якщо у вас є така можливість.

8.10 Тепер саме час для ранкових процедур.

Якщо ваш малюк ще не вміє самостійно сідати на унітаз, поставте для нього горщик в туалетній кімнаті. Так дитина буде чітко знати, що ходити в туалет потрібно тільки в спеціальне місце. У ванній кімнаті у малюка повинна бути своя низька поличка з його зубною пастою і щіткою, щоб він в будь-який момент міг сам зробити все необхідне. Намагайтеся спочатку чистити зуби разом. Нехай мама або тато покажуть малюкові, що потрібно робити. Якщо у нього виходить щось не так, не поспішайте його зупиняти. Він тільки вчиться і дивиться на вас.

8.20 Тепер йдемо на кухню, готувати і їсти сніданок, адже попереду у вас стільки важливих справ!

Найкраще готувати всією сім'єю. Адже залучаючи до процесу всю сім'ю, ви стаєте дружніше і даєте хороший приклад дитині. Ранок, звичайно, варто почати з каші, яка повинна бути приготовлена ​​з якісної крупи.

Поки тато накриває на стіл, нехай мама разом з малюком пересипаючи крупу з пакету в каструлю. Покажіть дитині, як правильно тримати ложку і насипати кашу. Після цього дайте склянку з водою і дозвольте налити його в каструлю. Дитину можна також варто навчити накривати загальний стіл.

9.20 Сніданок закінчено, і тепер потрібно прибрати за собою.

Малюк повинен вчитися прибирати своє місце самостійно. Поки тато і мама збирають свої тарілки зі столу, дитина робить те ж саме. Коли посуд помита, дайте малюкові рушник, щоб ви разом витерли кухонне приладдя і прибрали їх на місце.

9.40 Швидше за все, після їди ваш малюк захоче трохи відпочити, а потім зайнятися своїми справами.

Не варто квапити його або змушувати займатися тим, що здається найкращим вам. Нехай дитина сама вибирає потрібну для себе зону.

Не обмежуйте малюка в часі, нехай він займається з обраної річчю стільки, скільки вважає за потрібне. Ви лише можете непомітно поправляти його, якщо він щось робить не так (наприклад, грає і випадково рве книгу) пояснювати, як зробити бажане для малюка дію правильно, придумувати варіанти гри і розповідати про властивості кожного предмета. Але вибір справи залишиться за дитиною. Якщо ваш малюк хоче розглядати іграшки, а потім малювати, нехай робить це.

Головне, пам'ятайте важливий принцип: пограв - прибери за собою. Невтручання батьків змушує дітей раніше починати думати самостійно, включати логіку, пробувати, переробляти. Саме так ваш малюк буде розвиватися швидше.

До речі, ми радимо вам зробити зону сенсорного розвитку!

Вона добре розвиває моторику у діточок, яка так важлива для дошкільнят, які готуються піти в перший клас. Обов'язковим предметом в такій зоні стане невеликий таз або відро, а краще кілька, з різною крупою, в якій будуть заховані різні дрібні іграшки.

Радимо також зробити для дитини творче середовище. У ній малюк може малювати, робити різні підробки. Для цього не потрібно багато грошей або спеціальні речі. Можна взяти те, що є у вас під рукою. Наприклад, з макаронів різної форми можна зробити намисто або гірлянду. А з манки, гречки або рису зробити прекрасні картини.

Дуже важливо, щоб і в грі діти вчилися за необхідне життєвим навичкам. Наприклад, мами можуть разом з малюком зліпити з пластиліну овочі з фруктами і показати дитині, як їх правильно різати. А тата можуть показати хлопчикам, як управлятися з інструментами. А найкраще, якщо малюк допоможе татові щось лагодити, використовуючи не дуже важкий і травмонебезпечний предмет. У такій сім'ї, де кожен приходить один одному на допомогу, завжди буде мир і гармонія!

12.00 Ігри можуть зайняти багато часу і сил, тому не забувайте пообідати. Нехай малюк знову стане вашим помічником на кухні: накриє на стіл, дістане продукти з холодильника.

13.00 Тепер саме час відпочити і набратися нових сил!

15.00 Після відпочинку потрібно знову трохи підкріпитися і відправитися на прогулянку!

Відмінним варіантом полудня стануть, наприклад, кукурудзяні пластівці з кефіром, молоком або йогуртом. Дайте можливість дитині самому налити кефір / йогурт в тарілку і насипати пластівці. Якщо малюк проллє або просыпаеться щось, покажіть йому, як правильно прибирати за собою. Спочатку, цілком можливо, у дитини це буде виходити не дуже вправно, але з часом він навчитися робити це не гірше дорослого, а головне у нього з'явиться впевненість у власних силах.

15.30 Після трапези збираємося гуляти.

Малюк повинен знати, де у нього лежать теплі речі, і бути в змозі самостійно їх дістати. Батькам лише варто підказати дитині, що потрібно надіти. Тут знову стане в нагоді невеликий дитячий речовий шафа, комод або полку.

Не повинно бути проблем і з верхнім одягом дитини. Попросіть тата зробити в шафі гачок, полку або вішалку на рівні рук дитини. Він повинен вміти самостійно брати свій осінній комбінезон, пальто або пуховик. Коли всі одягнені, вирушайте гуляти, і дозвольте малюкові на вулиці займатися улюбленими справами.

18.00 Після цікавої осінньої прогулянки пора додому, роздягатися, сушити речі і їсти.

Малюк також самостійно повинен роздягнутися і покласти речі на своє місце. Якщо щось потрібно сушити, поясніть дитині і покажіть, як і де це можна зробити. А тепер готуємося до вечері. Наприклад, ви хочете зробити макарони з котлетами. Довірте дитині, наприклад, ламати спагетті для варіння або насипати в каструлю ріжки, дайте йому з фаршу зробити свої невеликі котлетки. Не забувайте, що їжа повинна бути корисною.

19.30 Після вечері дитина, звичайно, захоче знову пограти.

Він це заслужив, адже він вам так добре сьогодні допомагав. Включайтеся разом з ним в процес гри, але ні в якому разі не керуєте її ходом. Поділіться всією сім'єю своїми враженнями за день. Нехай малюк чує мова, вчиться говорити, висловлювати свої думки, нехай він буде з вами нарівні.

20.30 Пора починати готуватися до сну.

Попросіть малюка прибрати всі іграшки на місце і застеляти постіль. Підкажіть дитині, куди варто прибрати покривало. Тепер відправляйтеся чистити зуби або попросіть дитину зробити це самого (пам'ятаєте, адже все лазневі приналежності знаходяться в доступності для нього).

21.00 Йдемо спати.

Дитина обов'язково повинен самостійно переодягнутися в одяг для сну, а домашні речі покласти на своє місце (в шафу або на полицю). Батькам залишається побажати йому спокійної ночі. І дуже добре, як доброю традицією, читати перед сном дитячі книги.

До речі, ми радимо залишити в кімнаті нічник і зробити все вимикачі світла на рівні рук дитини. Якщо він прокинеться вночі і захоче в туалет, йому не потрібно буде будити вас включити світло. Він може зробити це сам.

Ось так просто і непомітно можна організувати вдома свій центр Монтессорі. За звичними щоденними самостійними справами ховаються постійний розвиток і дорослішання вашого малюка.

Метод Монтессорі - це гуманна, мудра, турботлива система виховання дитини. У родині, яка намагається слідувати цій системі, завжди панує радість і гармонія, щастя і затишок. Коли дитина вас радує, у вас менше приводів сумувати, бути в поганому настрої. Коли щасливий дитина, щасливі всі навколо.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Дислексія – види дислексії.

Основні кроки, потрібні для навчання дітей з інтелектуальними порушеннями.